Jak usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa? Zautomatyzuj procesy firmowe!

Jak usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa? Zautomatyzuj procesy firmowe!

Automatyzacja jest kojarzona przede wszystkim z robotyzacją linii produkcyjnych, ale w praktyce może dotyczyć bardzo wielu dziedzin związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa. Kilka z nich to komunikacja pomiędzy działami firmy czy też kontakt z klientem. Dlatego dziś więc chcielibyśmy opowiedzieć o automatyzacji nieco szerzej, niż zwykle – na jakich jeszcze płaszczyznach możesz usprawnić funkcjonowanie przedsiębiorstwa? Sprawdźmy!

Automatyzacja funkcjonowania przedsiębiorstwa

Na czym konkretnie polega automatyzacja produkcji? Cóż większość naszych czytelników zapewne dobrze wie, na czym polega ten proces, jednak przypomnimy, że w największym uproszczeniu mianem automatyzacji określa się robotyzację zakładów produkcyjnych. Taka robotyzacja polega na zastąpieniu pracy ludzkich rąk, pracą maszyn co oczywiście przynosi szereg korzyści dla właściciela zakładu – między innymi poprawia wydajność przedsiębiorstwa i znacznie ogranicza ryzyko wystąpienia błędu produkcyjnego. Cel ten uzyskuje się poprzez eliminację czynnika ludzkiego przy realizacji takich prostych monotonnych czynności jak składanie kartonów czy napełnianie opakowań – wszystkie one mogą być obecnie realizowane przez maszyny. Co jednak zrobić, kiedy zakład został już zautomatyzowany, a my dalej szukamy możliwości usprawnienia funkcjonowania zakładu?

Usprawnij komunikację pomiędzy działami firmy

W jaki sposób usprawnić komunikację wewnątrzfirmową? Na przykład przy użyciu systemu ERP – oprogramowania, służącego do kompleksowego zarządzania firmą. W jego ramach pracownicy mogą kontaktować się z poszczególnymi działami oraz zapisywać wszystkie dokumenty (faktury, umowy, analizy i inne) w formie cyfrowej, co znacząco odciąża działy HR i księgowości. Czy istnieją jeszcze inne sposoby na zautomatyzowanie i usprawnienie funkcjonowania firmy? Oczywiście, że tak – podpowiadamy kolejne!

Usprawnij kontakt z klientem!

W jaki sposób usprawnić kontakt z klientem? Cóż, żyjemy w dobie smartfonów i chyba każdy z nas korzysta z aplikacji – spotkaj się więc z klientem w jego naturalnym środowisku. Pierwszym krokiem w realizacji tego celu może być zatrudnienie firmy lub stworzenie zespołu odpowiedzialnego za tworzenie aplikacji na androida i iOS – dwa obecnie najpopularniejsze systemy używane na telefonach komórkowych. Za pośrednictwem takiej aplikacji możesz kontaktować się z klientem w wygodny sposób – przyjmuj zamówienia, odbieraj reklamacje i ustalaj warunki i miejsca dostawy. Jeżeli zdecydujesz się na wdrożenie tego rozwiązania, to warto również regularnie badać opinię na temat Twojego firmowego oprogramowania i korygować ewentualne niedoskonałości w ramach kolejnych aktualizacji.