Chcesz założyć sklep online? A może prowadzisz sprzedaż stacjonarnie, ale chciałbyś zacząć to robić również na odległość? Jest wiele aspektów, o których musisz pomyśleć, zanim uruchomisz taki rodzaj działalności. Zakładając, że masz już produkty, którymi handlujesz, przyjrzyjmy się najważniejszym aspektom sprzedaży wysyłkowej.

Pakowanie produktów

Każdy produkt musi zostać prawidłowo zapakowany. Jest na to wiele sposobów, ale wszystko zależy od asortymentu. Inaczej zabezpieczysz łożysko precyzyjne, a inaczej porcelanową zastawę. Zacznij od określenia gabarytów produktu i oszacuj ryzyko uszkodzeń w transporcie. Delikatne przedmioty możesz zabezpieczyć folią bąbelkową lub styropianem.

Najpopularniejsze do wysyłek są opakowania kartonowe. Łódź to miasto, w którym znajdziesz świetnych producentów tego typu pudełek. Jednak nie wszystko wymaga takiego pakowania. Drobne lub elastyczne przedmioty możesz wysyłać w kopertach, lub specjalnych workach to wysyłek kurierskich.

Etykietowanie

Jeżeli posiadasz spory magazyn, a sprzedaż jest dość intensywna, koniecznie musisz zadbać o logistykę magazynowania i nadawania przesyłek. Najlepiej wykorzystać do tego system etykietowania. Możesz zainwestować w specjalne urządzenie wykorzystujące na przykład papier Brother dk 22205, które pozwoli Ci na szybkie i efektywne oznaczanie produktów i paczek.

Jeżeli dobrze zaplanujesz sposób opisywania tego, co znajduje się w Twoim magazynie, zawsze będziesz wiedział, ile produktów masz na stanie i które paczki czekają na nadanie. Organizacja jest bardzo ważna, bo to dzięki niej unikniesz pomylonych zamówień i paczek przychodzących do klienta zdecydowanie za późno.

Obsługa klienta

Bardzo ważne będzie też, w jaki sposób obsługujesz klientów. Musisz zapewnić im wygodny system zamówień. Nie ważne, czy zrobisz to internetowo, czy telefonicznie, proces musi być prosty, szybki i skuteczny. Nie zapominaj o daniu możliwości zadawania pytań. Łatwy kontakt ze sprzedawcą zawsze ułatwia podjęcie decyzji o zakupie. Nie ignoruj też reklamacji, cofniętych zamówień i innych problemów zgłaszanych przez klientów. Mogą one świadczyć o tym, że w procesie zakupowym, jaki stworzyłeś, jest jakiś błąd, który utrudnia podejmowanie właściwych decyzji.

Sprzedaż na odległość może być przyjemna i dochodowa. Wystarczy zadbać o promocję swojej działalności i przyjazną obsługę klienta. Ci zadowoleni będą do Ciebie wracać, gwarantując stałe i stabilne przychody. Dobra strategia i planowanie w połączeniu z dobrej jakości produktami są przepisem na sukces.