Logistyka w sprzedaży hurtowej

Logistyka w sprzedaży hurtowej

Sprzedaż to wieloetapowy proces, w którym liczy się dobra organizacja i odpowiednie planowanie. Szczególnie kiedy prowadzi się działalność na dużą skalę, margines błędu jest niewielki, a niezawodna obsługa kontrahentów może zaważyć na powodzeniu przedsiębiorstwa. Dlatego logistyczne przygotowanie firmy do hurtowych transakcji jest takie ważne.

W co pakować produkty

Pierwsze, o czym musisz pomyśleć, to Twoje produkty, które sprzedajesz. Jakie mają cechy i gabaryty? Wiele przedmiotów zapakujesz w opakowania kartonowe. Łódź to miasto, w którym znajdziesz firmy przygotowujące takie kartony na zamówienie, w korzystnych warunkach. Jeżeli sprzedajesz niewielkie elementy, wystarczyć może opakowanie foliowe. W niektórych przypadkach, jak np. gwoździe, można spotkać się z plastikowymi pudełkami na dużą liczbę elementów.

Poza opakowaniem ważne też będzie zabezpieczenie. Jeżeli pakujesz łożysko precyzyjne, zadbaj o utwardzane opakowanie i styropianowe wypełnienie, które ustabilizuje przedmiot i wytrzyma jego obciążenie. Jeżeli sprzedawać będziesz żarówki, które są niezwykle delikatne, lepszym rozwiązaniem będzie amortyzująca wstrząsy i uderzenia folia bąbelkowa.

Oznaczenia produktów

Równie ważne, co opakowanie produktu, jest jego odpowiednie oznaczenie. Szczególnie w przypadku dostaw hurtowych musisz ściśle kontrolować zawartość magazynów. Do tego niezbędny jest odpowiedni system etykiet. Każdy egzemplarz powinien być opisany tak, aby pracownicy nie mieli wątpliwości jeśli chodzi o zawartość pudełka. Warto też stosować kody kreskowe, które znacznie przyspieszą inwentaryzację.

Pudełka z produktami oznaczysz przy użyciu specjalnej drukarki, jak na przykład te wykorzystujące taśmę do etykiet brother dk 22205. Takie urządzenia pozwalają w prosty sposób zmieniać treść etykiet, a także wspomagają prowadzenie baz danych. Naklejki w łatwy sposób wydrukujesz i umieścisz na pakunkach.

Szybka i terminowa dystrybucja

Ostatnim ogniwem jest dostawa produktów do klienta. Możesz zajmować się tym sam, lub korzystać z zewnętrznych  usług. Najważniejsze będzie odpowiednie i realistyczne oszacowanie czasu dostawy do danego kontrahenta. Musisz też sprawnie koordynować dostawy do różnych firm, często położonych w różnych częściach kraju. Decydowanie o priorytetach i kolejności kursów może być nie lada wyzwaniem.

Jeżeli dobrze wszystko zaplanujesz i korzystać będziesz ze stabilnych systemów i schematów działania, sprzedaż hurtowa może okazać się świetnym interesem.